You said it Heidi!

Jag busar, jag äter godis innan maten. Mamma håller på att laga tidig helg middag och jag sitter och äter godis. Hon frågade mig för några minuter sedan om jag var hungrig. Jag svarade ja, det var sant. Det är inte sant längre, för nu har jag ätit mig mätt på smågodis. Jag tänkte vara nyttig så jag tog bara lite godis, i en liten skål. Jag har fyllt på den skålen runt fem gånger nu.
       Det är helg, då gäller inga regler.
Speciellt inte på Söndagar. På Söndagar ska man gå hemma i mjukiskläder, man ska äta onyttigt och det är pinsamt om man kliver upp innan klockan 10. Idag vaknade jag runt åtta tiden. På en söndag- jag är pinsam!
      Jag brukar aldrig hitta på saker på Söndagar, även om jag inte har något speciellt att göra. Det är som en oskriven lag hos mig- på Söndagar ska jag ha tråkigt, och jag ska ha mjukisbyxor på mig.
Jag har inte gått på någon powerwalk ännu, den kanske kommer senare...troligen inte.
      Mamma och pappa var i länna och köpte en ny diskmaskin, de kom hem med en thermosmugg till mig. Det var nog dagens höjdpunkt. Nu kan jag ha med te eller kaffe på tåget på mornarna, det är härligt!
Den var inte så attraktiv men ack så praktisk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0